Διαβήτης: Επιστήμονες δημιούργησαν στο εργαστήριο ρύζι με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Τετάρτη, 25/09/2024 - 11:38

Τι ανακάλυψαν ερευνητές από τις Φιλιππίνες αλλάζοντας τα δεδομένα στην παραγωγή ρυζιού.

Επιστήμονες στο Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας Ρυζιού στο Los Baños στις Φιλιππίνες, εξέτασαν 380 δείγματα ρυζιού σε διάστημα 10 ετών για τον εντοπισμό γονιδίων με χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

Η σημαντική αυτή ανακάλυψη που έρχεται από ερευνητές στο Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας Ρυζιού (IRRI) στην πόλη Los Baños των Φιλιππίνων – το οποίο συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, το Ινστιτούτο Max Planck για τη Μοριακή Φυσιολογία Φυτών στη Γερμανία και το Κέντρο Βιολογίας Φυτικών Συστημάτων της Βουλγαρίας – θα μπορούσε να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη.

Χρησιμοποιώντας την εκτεταμένη τράπεζα γονιδίων ρυζιού του IRRI, τη μεγαλύτερη στον κόσμο, οι ερευνητές εξέτασαν 380 δείγματα σπόρων σε διάστημα 10 ετών για να εντοπίσουν γονίδια και δείκτες με χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Στη συνέχεια τα συνδύασαν και δημιούργησαν αυτό που το IRRI αποκαλεί «φιλική προς τον διαβήτη, πιο υγιεινή επιλογή ρυζιού».

Το ποσοστό των ενηλίκων παγκοσμίως με διαβήτη

Ο Δρ Nese Sreenivasulu, ο κύριος επιστήμονας στο κέντρο ποιότητας και διατροφής σιτηρών του IRRI, είπε: «Σκεφτήκαμε ότι εάν μπορούσαμε να καταλήξουμε σε μια δίαιτα με ιδιότητες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, η οποία θα μπορούσε να θεωρηθεί πιο υγιεινή - όχι μόνο για τα άτομα που είναι διαβητικοί και προδιαβητικοί - τότε θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή παρέμβαση για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων περιπτώσεων διαβήτη. Αυτό θα μπορούσε να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην Ασία, καθώς και στην Αφρική, οι οποίες βρίσκονται μεταξύ των χωρών που καταναλώνουν ρύζι».

Το ρύζι δεν έχει ακόμη καλλιεργηθεί εκτός των εργαστηρίων του IRRI, αλλά ο Sreenivasulu τόνισε ότι απώτερος στόχος είναι να ξεκινήσει η καλλιέργεια των νέων ποικιλιών στην Ινδία και τις Φιλιππίνες ως μέρος της αποστολής του IRRI για την καταπολέμηση της φτώχειας και της πείνας σε χώρες όπου το ρύζι είναι η βασική τροφή. Το 2021, βοήθησε στην ανάπτυξη του χρυσού ρυζιού, το οποίο έχει τροποποιηθεί για να ανακουφίσει τις ανεπάρκειες της βιταμίνης Α.

Περισσότεροι από 537 εκατομμύρια ενήλικες παγκοσμίως ζουν με διαβήτη, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε 783 εκατομμύρια έως το 2045. Πάνω από το 60% των ατόμων με διαβήτη ζουν στην Ασία. Περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου ρυζιού παράγεται και καταναλώνεται στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Το λευκό ρύζι έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, ο οποίος μπορεί να προκαλέσει αύξηση στο ποσοστό σακχάρου στο αίμα.

Τελευταία τροποποίηση στις 25/09/2024 - 11:55