Ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα: Τεχνητή νοημοσύνη για την παρασκευή νέου φαρμάκου

Τρίτη, 21/03/2023 - 11:30

Οι επιστήμονες αναπτύσσουν νέο φάρμακο για τον ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα (HCC) με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναπτύξουν φάρμακο για τον καρκίνο σε μόλις 30 ημέρες. Αυτά είναι τα νέα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τη θεραπεία του καρκίνου. Επιπροσθέτως, οι επιστήμονες με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται ότι μπορούν να προβλέψουν το προσδόκιμο ζωής των ασθενών με βάση ιατρικές σημειώσεις.

Ιατρικοί ερευνητές στον Καναδά χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη για να αναπτύξουν μια θεραπεία για έναν τύπο καρκίνου σε μόλις 30 ημέρες. Μια άλλη ομάδα επιστημόνων που εργάζεται με καρκινοπαθείς ανέπτυξε ένα bot AI τύπου ChatGPT που προβλέπει το προσδόκιμο ζωής και το ποσοστό επιβίωσης των ασθενών με καρκίνο.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο συνεργάστηκαν με την Insilico Medicine για να αναπτύξουν μια πιθανή θεραπεία για το ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα (HCC) χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα ανακάλυψης φαρμάκων AI που ονομάζεται Pharma.

Το HCC είναι ένας τύπος καρκίνου του ήπατος, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη βρήκε μια οδό θεραπείας που δεν είχε ανακαλυφθεί προηγουμένως και δημιούργησε ένα «νέο επιτυχές μόριο» ικανό να αντιμετωπίσει αυτό τον στόχο. Το σύστημα, το οποίο μπορεί επίσης να προβλέψει το ποσοστό επιβίωσης, είναι ανακάλυψη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας και το BC Cancer, οι οποίοι βρήκαν ότι το μοντέλο είναι 80% ακριβές.

Ένα νέο όπλο κατά των θανατηφόρων ασθενειών

Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνεται ως το νέο όπλο κατά των θανατηφόρων ασθενειών, δεδομένου ότι είναι σε θέση να αναλύει μεγάλες λίστες δεδομένων, να αποκαλύπτει μοτίβα και σχέσεις και να προβλέπει τα αποτελέσματα των θεραπειών.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Insilico Medicine, Alex Zhavoronkov, δήλωσε: «Ενώ ο κόσμος ήταν γοητευμένος με τις προόδους στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στην τέχνη και τη γλώσσα, οι αλγόριθμοι παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης κατάφεραν να σχεδιάσουν ισχυρούς αναστολείς ενός στόχου με δομή που προέρχεται από το AlphaFold».

Η ομάδα χρησιμοποίησε το AlphaFold, μια βάση δεδομένων πρωτεϊνικών δομών με τεχνητή νοημοσύνη, για να σχεδιάσει και να συνθέσει ένα πιθανό φάρμακο για τη θεραπεία του ηπατοκυτταρικού καρκινώματος (HCC), του πιο συνηθισμένου τύπου πρωτοπαθούς καρκίνου του ήπατος. Το φάρμακο αναπτύχθηκε σε μόλις 30 ημέρες και αφού συνέθεσε μόνο επτά ενώσεις.

Οι ερευνητές βρήκαν ένα πιο ισχυρό μόριο επιτυχίας σε έναν δεύτερο γύρο δημιουργίας ένωσης που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη, αν και κάθε πιθανό φάρμακο θα πρέπει ακόμα να περάσει από κλινικές δοκιμές.

Τελευταία τροποποίηση στις 21/03/2023 - 14:11